‘Kunnen jullie ook worden ingezet als spamfilter voor Office365? Office365 valt namelijk tegen qua spamfilter.’ Dit is een veelgehoorde vraag. Hoe kan zo’n grote partij als Office365 nu tegenvallen? Wat doen wij dan anders dat men graag bij ons blijft of terugkomt? Lees het in dit blog en ontdek hoe je de spaminstelling bij Office365 instelt en hoe wij dit optimaliseren.
Er zijn een aantal verschillen tussen het spamfilter van Office365 van Microsoft en hoe wij te werk gaan. Hieronder een aantal zaken die er uit springen:
1. Spam is taalgebonden
In de praktijk is spam sterk taal gebonden. Office365 is voornamelijk op de niet-Nederlandse markt gericht en kan daarom moeilijker Nederlandse spam tegenhouden. Zo blijkt Onlinespamfilter veel beter te zijn in het tegenhouden van Nederlandse phishing mails.
2. Overzicht van jouw e-mails
Welke e-mails zijn goedgekeurd en afgekeurd afgelopen week? Bij Office365 ben je heel lang bezig om dit boven tafel te krijgen. Veel e-mails komen onterecht in de spambox terecht. Sommige onschuldige e-mails worden ernstig vertraagd of in het geheel niet aangenomen. Dat laatste is natuurlijk extra ernstig omdat je het niet eens weet. Er zijn perfect legitieme partijen die moeite hebben hun mail bij Microsoft af te leveren vanwege zaken waar een ander spamfilter niet over zou vallen. Onlinespamfilter heeft een andere filosofie. Wij nemen alle e-mail aan en scannen deze op inhoud. Dit voorkomt onterecht geweigerde e-mails. Bij ons heb je met 1 klik op de knop een mooi overzicht met alle inkomende en uitgaande e-mails. In de portal zie je direct welke e-mails zijn goedgekeurd en afgekeurd en je kunt er iets aan doen.
3. Veiligheid
Bij Office365 moet je zelf de veiligheid instellen; wat mag er wel in je inbox binnenkomen en wat niet. Bijvoorbeeld geen e-mails met macro’s en dergelijke. Om dit allemaal in te stellen moet je behoorlijk wat expertise hebben. Daarom hebben wij het voor onze klanten altijd op de meeste veilige standaard ingesteld.
4. Uniek spamfilter
Het lijkt alsof Microsoft één spamfilter heeft voor iedereen. Dit doen wij niet. Ons spamfilter leert omgaan met inhoud van jouw e-mails. Op een gegeven moment gaat ons systeem automatisch jouw type communicatie herkennen en wordt het makkelijker om spam van echte e-mails te onderscheiden.
Goed instellen van Office365 spamfilter bij gebruik met Onlinespamfilter
Om het spamfilter van Office365 zo in te stellen zodat het goed samen werkt met Onlinespamfilter hebben wij een handleiding gemaakt. Klik hier voor de handleiding.
Het is absoluut noodzakelijk om deze instellingen te maken voordat je Onlinespamfilter als bescherming voor Office365 gaat gebruiken. Als je dit niet doet is het risico op onterecht afgekeurde e-mails aan de kant van Office365 erg groot. Je hoeft het echter maar 1x in te stellen en daarna geniet je van de bescherming die je van ons gewend bent!
Oh, en natuurlijk kun je gewoon bij ons terugkomen wanneer je dacht dat het spamfilter van Office365 genoeg was en dit niet zo bleek te zijn. Ook dat komt regelmatig voor! We helpen je graag! Bel of mail: 076 8200203 | info@onlinespamfilter.nl